Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
-|FF|-RaFaL
Maniak!

Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Skąd: Wenecja Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16 :33, 20 Wrz 2011 Temat postu: Update do ET |
|
|
Kod: | ETXreaL is a graphics mod for Wolfenstein: Enemy Territory using the enhanced XreaL id Tech 3 GPL engine. The engine has mainly very nice light and shade effects. The mod still appears this year in November !
ET-XreaL id Tech 3 Features:
* Modern OpenGL 3.2 renderer with all deprecated OpenGL calls removed
* Clever usage of vertex buffer objects (VBO) to speed up rendering of everything
* Avoids geometry processing each frame using the CPU (worst bottleneck with the Q3A engine)
* Renders up to 500 000 - 1 000 000 polygons at 80 - 200 fps on current hardware (DX10 generation)
* Optional GPU occlusion culling (improved Coherent Hierarchy Culling) useful for rendering large city scenes
* Doom 3 .MD5mesh/.MD5anim skeletal model and animation support
* Unreal Actor X .PSK/.PSA skeletal model and animation support
* True 64 bit HDR lighting with adaptive tone mapping
* Advanced projective and omni-directional soft shadow mapping methods like EVSM
* Real-time sun lights with parallel-split shadow maps
* Optional deferred shading
* Relief mapping that can be enabled by materials
* Optional uniform lighting and shadowing model like in Doom 3 including globe mapping
* Supports almost all Quake 3, Enemy Territory and Doom 3 material shader keywords
* TGA, PNG, JPG and DDS format support for textures
* Usage of frame buffer objects (FBO) to perform offscreen rendering effects
* Improved TrueType font support that does not require external tools
* Linux 64-bit support
* Linux sound backend using SDL
* .avi recorder from ioquake3 including sound support
* Optimized collision detection routines
* Support for Omni-bot
ET-XMap BSP Compiler Features:
* Based on q3map2 by Randy 'ydnar' Reddig including additional fixes by the NetRadiant edition
* Supports Doom 3 and Quake 4 .map formats
* Built-in mini BSP viewer using -draw
Future Plan:
* Add a Creative Commons BY-SA high resolution texture replacement pack including new material definitions to support diffuse, normal and specular textures
* Create improved versions of existing maps with an etx_ prefix like:
etx_beach
etx_battery
etx_fueldump
...
* Add fake per pixel lighting to allow bump mapping if ETXreaL runs a map that has no deluxemaps
* Improve ETXMap ET .map -> Doom 3 .map format conversion routine to handle spawnflags -> boolean type conversions
* Improve ETXMap compiler for better support of extracting models from .bsp files for further editing in Blender or other 3D tools
* Finish Doom 3 style DarkRadiant entity definitions file etmain/def/entities.def to have full support for all ET entity types
* Add Blender tools to make it easier to replace the existing models
* Optimize ET decal system with VBOs
* Add Bullet physics engine (maybe) |
Jakiś czas pojawił się wpis na splaterladder o tym chciałbym wiedzieć co o tym myślicie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kaps3l
Adept

Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22 :35, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Najbardziej podoba mi się ten tekst "The engine has mainly very nice light and shade effects."
W połączeniu z tym że w moim konfigu broni,deszczu,nieba czy nawet trawy nie ma
Dla mnie to i tak wszystko to może być szare bure i ponure byleby Pitowi mógł hedy zakładać
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
pitbull291
Początkujący

Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 09 :21, 21 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Oz Ty kapselku niedobry
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
-|FF|-RaFaL
Maniak!

Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Skąd: Wenecja Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 03 :01, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
No i co czy ktoś grał już w beta ?
Ja już odpowiem Tak i efekty wyglądają wyjebiście.
Tu zapodam taki małe co nieco gra cieni xD
http://www.youtube.com/watch?v=3byXJ4o2mBQ
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez -|FF|-RaFaL dnia Wto 03 :49, 15 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
adamski
-|ADMINISTRATOR|-

Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Skąd: Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11 :27, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
jsciaglem ale jeszcze nie gralem..
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
|